Archive | Me Made May RSS feed for this section

Me Made May ’13 – Week 5 Round-Up

31 May

OMGAH I am so happy to finally be done with Me-Made-May! I loved participating, but MAN taking pictures of myself every day got real rough, real fast. Let’s round up the past week, yeah? Also, fair warning: I just had 4 cups of coffee and I’m real jittery and I kind of hate myself right now.

5/25
5/25, Saturday
Shirt: Megan Nielsen Briar top
Shorts: Sewaholic Thurlows
Necklace: Fire Finch
Shoes: Keds
After a 7.5 hour drive, we made it into Florida! Yeah! This is the balcony of our condo; we were waiting for my parents to figure out the lock situation so we could get inside. Landon took this picture, btw- he took all the pictures while we were in Florida.

5/27
5/26, Sunday Part 1
Sunglasses: Pangea
Bathing suit: Can’t tell you just yet! It’s a pattern I tested that will be available soon, though ;) (and yes, I got permission to post this from the patternmaker! I won’t say what it is, but if she wants to announce herself in the comments…)CAT’S OUTTA THE BAG!! Check out this post if you want to see a sneaky peek of the swimsuit (and reveal who is the mastermind behind this gorgeous pattern!). I’ll have a review post up after the pattern launches, fo sho.

This is the first bathing suit I’ve ever made! This is also the first time in a LONG time – like, years and years long time – that I’ve gone out in public wearing a handmade something and worried that it would fall apart at some point. I’ve been wearing my me-mades for so long, I don’t even give them a second thought… I trust that the construction is well-done, and that I won’t have any wardrobe malfunctions. But a bathing suit – that’s a whole different ballpark! I was almost afraid to go in the ocean, oh god what if I didn’t sew something right!?!
Spoiler: It held up fine :) For both swimming AND sunbathing. Win!

5/26 part II
5/26, Sunday Part 2
Dress: Sewaholic Lonsdale
Shoes: Born
I LOVE this dress and I’ve been dying to wear it since I first made it! Since I wanted MMM to not involve any outfit repeats, I hoarded it until my vacation. Worth it, although I’m excited to be able to wear it, like, once a week now :)

5/27
5/27, Monday ~Memorial Day~
Top: Thrifted, recostructed by me
Shorts: Papercut Patterns Rite of Spring shorts
Necklace: Flea market
Shoes: Born
Spent the day wandering around Seaside (no bikes this year – I ran a couple miles that morning and I was TIRED because I am a BABY), and then drinking on the beach in the afternoon ;)
Sorry this picture is so dark – I had to lighten it considerably to get anything to show up! Totally felt like a babe in that outfit, btw.

5/28
5/28, Tuesday
Shirt: Megan Nielsen Briar top
Shorts: Sewaholic Thurlows
Necklace: Fire Finch
Sunglasses: Pangea
Flip-Flips: The Children’s Place (yep, I have small feet haha)
Last day on the beach :( I miss the ocean already :(

5/29
5/29, Wednesday
Top: Colette Patterns Sorbetto
Shorts: Sewaholic Thurlows
Shoes: Born
Belt: Thrifted
Sorry for the shitty picture! We got home Tuesday evening, and Landon left for a business trip early early Wednesday morning (ew). I did take a couple of days off to get some work done around the house – and to take a SEWING VACATION fuck yea – so this is as good a picture as you’re gonna get.

5-30
5/30, Thursday
Top: Megan Nielsen Cropped Briar
Skirt: Megan Nielsen Cascade Skirt
Shoes: Franco Sarto
Necklace: Fire Finch
… and here’s the result of my sewing vacation! A whole new outfit, hahaha!!! I’ll write a proper blog post about this next week, but here’s a sneaky peeky for now ;) What you should know is that this fucking skirt makes me feel like Shakira, and I mean that in the best way possible.

5-31
5/31, Friday
Top: Papercut Patterns La Sylphide
Skirt: Megan Nielsen Kelly skirt
Shoes: Sam Edelman
Just kidding, I made another shirt on Thursday. Ha! Expect a blog post on this next week too :) There *is* a peplum on this, it’s just tucked into the skirt. Also, I realize that I’m teetering dangerously into Canadian Tuxedo territory, with the denim skirt and a chambray shirt, but idgaf. You’re just lucky I didn’t put on my denim jacket too.

And that wraps up Me Made May ’13! For the rest of the weekly recaps, check here:
Me Made May 13 Week 1
Me Made May 13 Week 2
Me Made May 13 Week 3
Me Made May 13 Week 4

I had a lot of fun participating this year, but as I mentioned before – taking pictures is a PITA. Glad that part is over! I also got a little burnt out on trying to figure new outfits… since I’ve lost weight this past year, I dropped a couple sizes and most of what I made last year is too big now. I figured a lot of this out as I was getting dressed in the morning which led to some frantic scrambling around (I’ve developed this weird aversion to wearing stuff that doesn’t fit perfectly. I can’t do it! I’ll sit and fuss with it all day and be uncomfortable), and occasionally wearing stuff that just made me feel blech. I really need to purge out my closet.

I also really missed wearing some of my clothes – my vintage dresses sat unloved all month, and my very favorite outfits only got worn once due to the no-repeats. I’m glad I branched out, but man, I really just want to wear the same thing every day for a week now!! Haha!!

Also, speaking of branching out… I need to explore other shorts patterns. I love love love my Thurlows (clearly), but maybe I should give some other shorts a try, yeah?

To everyone who participated in Me Made May – YAY WE DID IT!! Aren’t you so glad to be off picture patrol now? ;)

Now I leave you with one last picture of Florida… the view from our balcony.
Practically paradise
This is supposed to make you jealous. Did it work?

About these ads

Me Made May ’13 – Week 4 Round-Up

24 May

Gah, why do there have to be 5 weeks in May? I am SO TIRED of taking daily pictures, and I think it really shows this week. Sorry in advance!

5/18
5/18, Saturday
Tshirt: Megan Nielsen Briar top
Shorts: Sewaholic Thurlow
Shoes: Keds
Necklace: Made by meeee
Sunglasses: Pangea
Ok, so that morning I was supposed to bike the Tour de Nash, but my friend and I decided we were too tired so we ended up eating a bunch of food, shopping, and riding around Centennial Park – a MUCH better way to spend the day, I’d say! I am standing in front of the Parthenon – yep, Nashville has a full-scale replica of that thing right in the middle of the park. It even has a statue of Athena inside, lol. I LOVE THE PARTHENON.

5/19
5/19, Sunday
Tshirt: Sewaholic Renfrew
Shorts: Sewaholic Thurlows
Belt: Thrifted
Shoes: Born
This picture was taken in Opryland Hotel (yes, I am INSIDE, not outside! Shitload of plants in there, haha). Opryland hotel is so weird.

5/19
5/20, Monday
Top: Pavlova Wrap top
Skirt: Thrifted, reconstructed by me
Shoes: Born
Belt: Thrifted
At my Monday evening knitting night! Also, the past few pictures have been rill terrible bc I had a friend visiting from out of town, and I didn’t want to be THAT PERSON who spends 20 minutes every morning taking pictures of herself, y’know? We had better things to do, like ride bikes and drink shitty beer.

5-21, BIRTHDAYYY
5/21, Tuesday
Dress: Vogue 1227
Cardigan: Thrifted
Necklace: Antique
Belt: Flea Market
Shoes: Franco Sarto
MAH BIRTHDAY. I wore my birthday dress because, yes.

5/22
5/22, Wednesday
Dress: the Gazer (a Hazel/Ginger mashup)
Cardigan: Thrifted
Belt: Thrifted
Shoes: Urban Outfitters
I love this dress, although the fit could be better. For some reason, I cut the gingham on the bias but did not give the underlining the same treatment, so the skirt does kind of weird things. Oh well!

5-23
5/23, Thursday
Dress: Colette Chantilly
Sweater: Chuck by Andi Satterlund
Belt: Banana Republic
Shoes: Thrifted
A wool sweater in May!?! Wtf!!

5-24
5/24, Friday
Dress: Advance 8295
Cardigan: Miette by Andi Satterlund
Belt: Thrifted
Shoes: Born
It’s still a little cold for this dress (the high today is 70*F and YES THAT IS COLD TO ME), but whatever. It’s Friday! Wheeee!!

I haven’t had any new revelations since last week, except that I have pulled a few more dresses from my closet that don’t fit. I think I will end up trying to unload them via Etsy, just not right now as I don’t have the time!! Soon, though. May is almost over ;)

Hope y’all have a great weekend!! I am gearing up to go on vacation starting at the buttcrack of dawn tomorrow morning… we are driving to Florida for a few days on Santa Rosa Beach, yay! On that same note, the whole “not repeating outfits” this month means I’ve been hoarding some of my favorite Me-Mades to wear while I’m on vacation (I’m looking at you, Lonsdale dress). Either way, CAN’T FUCKING WAIT. Ha!

This blog will be quiet for the next week, but I’ll be back on Friday with my final MMM’13 round-up. In the meantime, you can find me on Instagram or Twitter if you’re feeling withdrawals (we can get through this together, y’all).

BYEEEEE ♥

Me Made May ’13 – Week 3 Round-Up

17 May

Well, we’ve made it through another week of Me-Made-May! If we’re being honest here… I’m kind of struggling a little :\ The weather has been SO awkward and unpredictable – a little chilly one day, then hot the next – making it difficult to figure out how to dress, especially since I don’t want to repeat outfits. But I powered through! I did, I did!

5/11
5/11, Saturday
Top: McCall’s 4488
Skirt: Thirfted, reconstructed by me
Jacket: Gap, reconstructed/resized by me
Belt: Thrifted
Shoes: Born
It was so chilly this day! Boo!

5/12
5/12, Sunday
Dress: Colette Rooibos
Cardigan: Thrifted
Belt: Me-Made
Shoes: Born
Mother’s Day! We met with my parents and niece for breakfast, and then my mom and I took a quick shopping trip (to Children’s Corner lolol because my niece needed some stuff), where I took this picture. I love this dress, so so so much, but it’s a little big now :(

5-13
5/13, Monday
Dress: Colette Ceylon
Shoes: Nine West
Another dress that’s now too big. It looks fine in the picture, but I was SO uncomfortable all day. Sadly, I don’t think this can be taken in anymore.

5-14
5/14, Tuesday
Blouse: Simplicity 4676
Skirt: Self-drafted circle skirt
Belt: Banana Republic
Shoes: Franco Sarto
I love this outfit! That polka dot blouse really does go with everything :) Oh, and I feel like I need to mention these shoes – I’ve been lusting after them for over a year, but they were about $75 at Nordstorm and I couldn’t afford them (as I spent most of last year paying off debts – which I’m now debt-free, woohoo go me). Then they were gone forever and I was sad. BUT, I found them on Sunday at Rugged Wearhose (which is like Marshall’s or TJ Maxxx, except for a ~younger crowd~) for $30. In my size! Best find ever!!

5-15
Dress: Vogue 1086
5/15, Wednesday
Belt: Thrifted
Shoes: Franco Sarto
I really was not feeling this dress when I put it on… it’s too flowy/loose for my tastes, and the colors aren’t really me. But I got SO many compliments on it all day! Plus it is really nice and cool for hot weather. So this one stays :)

5-16
5/16, Thursday
Dress: Colette Parfait
Shoes: Thrifted
Another dress I’m not really feeling these days. The back is loose now and the straps keep falling down, no matter how much I shorten them.

5/17
5/17, Friday
Top: Megan Nielsen Briar (unblogged… I just finished this the other night. Need to take some pictures!)
Skirt: Megan Nielsen Kelly
Belt: Thrifted
Shoes: Keds
Bag: Po Campo
Today is Bike to Work Day! I celebrated by… biking to work! Haha! Honestly, it was a little difficult this morning… my meet-up group did not meet up (and SHAME on the leader for not notifying anyone… I waited at the park for 20 minutes :( I was so excited to meet other cyclist commuters in my neighborhood, too!), so I biked it solo. Which was fine – I’ve biked to work before, although not at the new location since my office moved downtown. Also, it’s very rainy today. Mostly drizzle – and my bag is waterproof, fuck yea – but I guess it turned a lot of people off, as the turnout was very small. Oh well, I got free coffee and a scone so I’m happy :) Plus – BIKING. YAY.

So… what did I learn this week? Well, I’m just NOT feeling most of last year’s stuff. A lot of it doesn’t fit right anymore – too big to feel comfortable (on me) and I don’t even know if I want to bother with trying to alter it down. Thinking about sticking some of this stuff on Etsy or eBay and just trying to unload – specifically the floral mini dress, the embroidered silk shell top (REALLY mad about that one!!), the nautical-inspired linen dress, the red gingham dress, the white eyelet maxi dress and that Ceylon. Would anyone be interested in this stuff? It would be sized for a 36″ bust.

A couple things I wanted to mention -
- I edited this into yesterday’s post, but just in case you didn’t see it – Juli has generously given us a discount code for her shop, we can all celebrate Use the code LLADYBIRDBIRTHDAY for 15% off everything in the Sweet Little Chickadee Shop – patterns, embroidery kits, or those amazing labels. The code is good through Tuesday 5/21. Yay! Thanks, Juli!
- This is TOTALLY random, but my super rad little brother is going to be in the UK this summer, and he was wondering if anyone wants to meet up and possibly show him around or even offer a place to crash for an ight :) Maybe *I* can’t be there (hm, maybe if I sell those clothes I can start a ~London Savings Account~ haha), but baby brother is the next best thing, yeah? Matt is srsly awesome, he’s 23, a little skateboarder d00d, and looks just like me except with a beard :) He’ll be staying in Ashford, which is 30 minutes south of London, from 6/19-7/30.
5-30
Here he is, in Florida last year, bearded and wearing a party hat hahaha
I guess that might be a kind of weird thing to ask, but if anyone is down for a hang, shoot me and email and I’ll send you his contact information :) Maybe you guys can gossip about me or something haha

How’s everyone’s Me-Made-May going this week? :)

Me Made May ’13 – Week 2 Round-Up

10 May

Another week of Me-Made-May down! Haha my friends and family were already anticipating this… every time I met up with someone this week, the first question was, “Did you make everything you’re wearing? It is May…” Talk about being supportive :)

With that being said, I started off the week (on Saturday, I mean) with a totally crap outfit/photo. WOOF.

5/4
5/4, Saturday
Hoodie: Avocado Hoodie
Tshirt: (hidden, but I promise it’s there!) Organic White Renfrew
Jeans: Imogene+Willie
Shoes: Just some shitty house boots from Urban Outfitters, aha.
The weather took a turn for the COLD on Saturday, and coupled with the rain and the fact that our heat mysteriously stopped working (wtf, srsly), I refused to leave the house and instead snuggled up in my cozy hoodie. I love this hoodie so much.

5/5
5/5, Sunday
Tshirt: Stripey Long-Sleeved Renfrew
Pants: Organic Red Thinlows
Jacket: Gap, reconstructed by me
Shoes: Keds
Bike: Not mine :3
Sunday was still a little cold, but the rain went away so I joined Trisha‘s Farmer’s Market bike ride and I’m so glad I did! Of course, I didn’t bring my bike, but there’s a Bcycle station right outside, so I rented one with my new membership. Anyone heard of these? There are scattered all up and down downtown Nashville, which means I can take little bike rides on my lunch break now YAY.

Also, I feel like I should mention the jacket I’m wearing. I bought it a couple of years ago on eBay for a Halloween costume (I dressed as a hipster, if yr curious haha) but I never wore it after that because it was tooo big. I tried cropping the length – it was originally much longer – and still, too big. I finally just pulled the hem band and sleeve cuffs off, took up the sides (I didn’t even bother with flat-felled seams because, hell), and then reattached the bands. The fit is SO MUCH better now, and now I can finally get some use out of this damn jacket! So pleased with myself haha.

5-6
5/6, Monday
Dress: Simplicity 6268
Trench: Sewaholic Robson
Belt: Thrifted
Shoes: Urban Outfitters (and they are shitty; never buying shoes there again, ew).
Another cold and rainy day :( At least my lace trench is a happy color :)

5-7
5/7, Tuesday
Blouse: Simplicity 4676
Skirt: By Hand London Charlotte skirt
Belt: Banana Republic
Shoes: Thrifted
My boss told us we had to look extra-nice today (bc there were company bigwigs visiting the office, woohoo), so this is what I came up with. This is my front door; I was trying to ~mix it up~ with the backgrounds. Probably not going to take pictures here again, soo many cars kept driving by and I was getting self-conscious!
Oh, and because several people have asked: yes, that is a cowboy pig statue to the side. His name is Sergeant Deputy, fyi.

5-8
5/8, Wednesday
Top: Cake Pattern’s Pavlova wrap top
Skirt: Tilly’s Miette wrap skirt
Shoes: Nine West
WRAPPER’S DELIGHT, Y’ALL.
(and yes, I did actually wear those shoes all day… much to my surprise haha)

5-9
5/9, Thursday
Dress: Simplicity 1803
Jacket: Gap, reconstructed by me
Belt: Thrifted
Shoes: Born (expect to see these a LOT, I just bought them and I’m kind of in love :))
This outfit makes me sad that I swore no repeats for May… because it is awesome, and my favorite, and I kind of want to wear it every day.

5-10
5/10, Friday
Shirt: Jalie 2921
Skirt: Megan Nielsen Kelly skirt
Belt: Nashville flea market
Shoes: Born
Sorry this picture is so dark and shitty… as you can see, it’s raining AGAIN today. But hey, it’s Friday, so I can’t complain :)

Things I learned this week on MMM…
- I need more basic knit tops. I actually have a couple yardages of fun striped knits, plus some solids I just got from Mood the other day… I should probably get cracking on that.
- I forgot how much fun it is to wear crazy bright prints.
- I am SO GLAD I just cut into that denim jacket and made it fit !!! Now I just need a short blazer/jacket that is not denim so I can wear it with jeans and not rock the Canadian Tuxedo look ;)

How’s Me-Made-May going for you (if you’re participating)? Have you made any brilliant wardrobe discoveries yet?

Me Made May ’13 – Week 1 Round-up

3 May

First off, thank you SO MUCH for the lovely comments on my lace trench yesterday! SHUCKS, Y’ALL. You sure know how to make a girl feel special ;)

Now, let’s round up the first week of Me-Made-May! I know, it’s not a full proper week… but I like to do my round-ups on Friday, soooo deal with it.

5/1
5/1
Dress: Cake Patterns Tiramisu
Cardigan: Miette
Shoes: Nine West
I spent most of this day sitting in a car (on my first ever ~business trip~ woohoo), so I opted for something comfortable that wouldn’t wrinkle. As a side note, those 4+ hours as a passenger meant I got a LOT of knitting done. Expect a sweater post sooner than later, ha.
Also, welcome to the ugly side of my sewing room.

5/2
5/2
Tshirt: Sewaholic Renfrew
Skirt: Vogue 8317
Belt: Banana Republic
Shoes: Thrifted (yes, I’m totally gross and I thrift shoes, DGAF)
I need to find more ways to wear this skirt, because every time I do I get SO many compliments on it (usually in the form of, “Oh, I love that skirt… OMG I LOVE THE BACK!!!!” haha). I think it would be really fun paired with navy, or even teal.

5-3
5/3
Top: Papercut Patterns La Sylphide
Jeans: Imogene+Willie
Shoes: Keds
(not shown: Sewaholic Patterns Minorou jacket)
These jeans are my one piece of “cheat” clothing. MMM is all about focusing on wearing, well, me-mades, but let’s be real here – these are my only pair of jeans (yep!) and May is most likely the very last month I’m going to be able to wear them before it gets too hot for the summer. Considering I paid a shit ton of money for them and I love the everloving shit outta them, I decided the jeans are my free pass as long as the rest of the outfit is LT-made. I mean… they are handmade, just by someone else. That counts, right? :)
Also, it’s cold today and I wanted to wear pants. So there.

So that’s that! A short week of Me Made May; next Friday should be a little more interesting :)

Now, let’s talk about the new Vogue patterns that just came out.

They are actually pretty boring, sad to say :( Like a good 3/4 of them look exactly like patterns that were released last season, or the season before… just different fabrics and/or models. I do want to point out that whoever they have modeling with the red hair is a TOTAL BABE.

V1354
Vogue 1354
Am I right? BABE CITY USA.
I don’t even notice the ridic poses because I’m too busy being jealous THAT I DON’T LOOK LIKE THAT.

Then there’s this:
V8900
Vogue 8900
It’s… interesting. Definitely not a style that many people can pull off (both waist cut-outs AND a top that can barely accommodate a bra), but I don’t think pattern companies necessarily need to make stuff that flatters *everyone*, you know? I’ll give them credit for being interesting, and ignore all those seams that are screaming to be pressed.

Then these happened:
V8913
Vogue 8913
I think we’ve reached a breaking point with these unnecessary buttflaps.

V8914
Vogue 8914
Everything about this is just unfortunate.

V8895
Vogue 8895
Someone please tell me in what world this dress would be considered flattering?! Her head looks so tiny in comparison!

V8897
Vogue 8897
Hideously unflattering tunic aside (which, I might add, is eerily similar to this previous hideously unflattering tunic) it appears that their iron must have exploded during the making of this since NOTHING is pressed. Just looking at that hem is making my eye twitch.

The rest of the patterns are so boring, they put me to sleep. Actually, that’s a great idea. I’m going to print them out and bind them in a little book for the next time I am dealing with insomnia. Thanks, Vogue!

Me-Made-May ’13!

9 Apr

mmay13

Well, folks, it’s official – Me-Made-May is back for 2013! Yay! I had so much fun participating last year – so of course I’m signing up for this round!

‘I, Lauren of LLADYBIRD, sign up as a participant of Me-Made-May ’13. I endeavour to wear a minimum of one handmade garment each day for the duration of May 2013, with no outfit repeats.’

This is basically the same pledge I had last year, but I suspect this year won’t be as easy – I’ve been slowly pulling summer clothes out of storage (I really should just make the swap and put all those winter clothes away; we’re up to nearly 80* at this point), and a good chunk of them are much bigger than they were last year :( Some of the stuff can be altered to fit my new size, some I will just need to chuck and remake altogether. Instead of focusing on wearing a different garment every day – something that I easily accomplished last year (gah, my closet) – I will be using MMM’13 to encourage mixing different pieces to create new outfits. I can wear the same shirt every single day in a week if I want to – but it has to be styled in a different outfit, and no outfit repeats. I can do this!

In addition to my shrinking closet, May tends to be a pretty busy month with different specialized outfits (at least, for me!) – it’s Bike month, my Birthday month, and my family generally likes to go on a beach vacation for Memorial Day weekend, which means… Bathing Suit month as well! I guess this means I need to get cracking on those planned swimsuits I bought fabric for, so I can fulfill my MMM requirements even while laying out in the sun ;)

Same as last year, I won’t be posting daily outfit photos to my blog (although they will be uploaded to the new Me-Made-May ’13 Flickr page), instead, I will recap every Friday. This should make it easy to skip if you aren’t interested in looking at outfit posts ;)

Speaking of Me-Made, I’ll be back later this week with a finished dress :) Honestly, it should be finished by now – it’s been hanging in the sewing room for 3+ days, waiting on a hem – but I’ve spent the entire last week drinking in the sunshine with friends instead. Sewing takes a backburner when there is a pretty spring day to enjoy, amirite? :)

Bow print dress sneaky peeky

Here’s a little peek – I used my Betsey Johnson bow print silk. Man, that stuff sucks to sew haha.

Me Made May – Week 5 Roundup

1 Jun

Well, Me-Made-May is finally over – 5 weeks/31 days of handmade with daily photographs. I’m not even going to pretend I wasn’t relived to NOT take a photo of myself this morning :)

Since I was on vacation pretty much the entire week, I tried to be creative with my photos (mostly because I didn’t want to drag the tripod, camera *and* laptop with me to Florida lol). It was a bit of a struggle on a couple of the days, mostly because I spent lots and lots of time in my bathing suit… but I managed!

5-26
5-26
Shirt: Sewaholic Renfrew – modified some more since it’s original inception; you can’t see it too well but I cut the ribbing off the bottom & replaced it with wide lace (just like my Taffy blouse)
Pants: Colette Clovers
Necklace: Vintage bracelet I turned into a necklace
Shoes: Rugged Warehouse
Shades: Pangea
After a long day of driving (nearly 8 hours in the car! Plus 2 hours at some rando gas station after a belt in Landon’s car snapped & we had to wait for my dad to fix it. Which was preferable to towing it to some shop & paying them assloads of money to fix it, by the way!), we made it to Santa Rosa Beach! This is the view/balcony via our condo.

Santa Rosa Beach, FL
Uh huh.

5-27
5-27
Top: Giant men’s Hawaiian shirt resized by me
Skirt: Vintage, dyed by me
Shoes: Rugged Warehouse
Couldn’t get anyone to take a picture of me, so I settled for one of those awful mirror shots in the fitting room at Goodwill haha.

5-28
5-28
Top: thrifted – from the aforementioned Goodwill, no less!
Shorts: Simplicity 5110
Shoes: Walmart
Hat: Not mine, just trying on the goods
This was taken in a cute little town called Seaside, just a few miles from Santa Rosa Beach. We rode our bikes there, and I spent the entire time dying over the bike paths-
Santa Rosa Beach, FL
Totally flat, totally separate from the main road (which is on the left). It was SO NICE! I wish we had commuter/non-greenway bike paths like this in Nashville.

Seaside was really cute – there were tons of bikes
Seaside, FL

And shopping
Santa Rosa Beach, FL

And food trucks
Seaside, FL

And pretty things to look at
Seaside, FL
Santa Rosa Beach, FL

And a bonus outfit shot from Monday, 5/28:
Santa Rosa Beach, FL
Birthday dinner with Landon (and the rest of the family). I wore Vogue 1174. I knowwww I should have worn my birthday dress (I even brought it!) but everyone else was pretty casual so I decided on the blue dress at the last minute. SORRY.

5-29
5-29
Dress (worn as a swimsuit coverup): Hawaiian Sundress
Hell yeah I spent the whole day at a waterpark. And then Fudpuckers (where my little brother lost his debit card & the kind man at the bank verified the last transaction was from “pudfuckers” lol), and then some chintzy tourist shop called Alvin’s.
From left to right – Maddie (Matt’s girlfriend), my mom, Caroline (my niece), Matt (little brother!), me, my dad, & Landon.

5-30
5-30
Top: Jalie 2921
Skirt: Vintage, dyed by me
Party Hat: YEP
Last time at the beach! I gave up on trying to wear cute outfits & just put on something comfortable for the drive home :)

5-31
5-31
Dress: Colette Parfait
Shoes: Target
Purse: Thrifted
Scarf (tied on purse): Flea Market
Last day of Me-Made-May! I celebrated by going to my favorite fabric store for their 50% off sale :)

So yeah! I consider this may a total success – albeit not nearly long enough, as I still have masses of handmade clothing yet to be worn. Oh well! Since wearing my stuff wasn’t really much of a challenge, I tried to mix up how I wore it, and I think I did pretty good! I can’t think of anything this challenge made me realize I had gaping, except maybe some summer jeans – which I bought fabric for yesterday, btw! I also used this challenge as a kick the butt to get me into my mending/fit-fixin’ pile, for certain things I never wanted to wear (I’m looking at you, Swiss Dot Violet!)

The only thing that I didn’t like was the daily photos… it got old pretty fast, and felt pretty narcissistic the entire time. I did find myself getting more comfortable in front of the camera, until I got to the point where I didn’t feel like I needed to take 40+ pictures to get that ~one perfect shot~.

Here are the rest of MMM’12 posts, if you missed them the first go-round!
Me Made May, Week 1
Me Made May, Week 2
Me Made May, Week 3
Me Made May, Week 4

And a big big BIG thanks to Zoe for pulling the whole thing together! Apparently, this was the biggest Me-Made-Month yet; I hope we made you proud :D

So today is June 1st, and here I am wearing all handmade anyway hahaha
6-1
Top: Leotard reconstructed by me into a tank top
Trousers: Vogue 2925
Cardigan: Thrifted
Belt: Thrifted
Shoes: Thrifted

Me Made May – Week 4 Roundup

25 May

I wish I could say that this was the last week of MMM’12, but May is a sneaky little month that manages to have 5 weeks crammed into it. So here’s to week 4 – we’re, uh, 4/5th of the way through!

5-19
5-19
Top: Thrifted, resized by me
Shorts: Simplicity 5110
Earrings: Thrifted
Shoes: Converse
Sweet Shadez: Pangea (Nashville)
Getting ready to ride Tour de Nash! Don’t worry, I (begrudgingly)wore a helmet – it’s in my back bike basket :)

5-20
5-20
Dress: Simplicity 8345
Belt: Thrifted
Necklace: Bracelet I converted into a necklace
In my sewing room – I was pretty sick of taking daily pictures at this point!

5-21
5-21
Dress: Vogue 1227
Cardigan: Thrifted
Belt: Thrifted
Shoes: Target
Necklace: Antique, restored by InVintage.
My birthday! :D Since I couldn’t wear a dress called “The Bombshell” to work (I mean, our dress code is sorta lax but it ain’t that lax!), I wore last year’s birthday dress. Also, that necklace is my very favorite piece of jewelry I own – and the most expensive one to boot (and by “most expensive” I mean it was still less than $50 because I normally buy my jewelry at the flea market lol).

5-22
5-22
Dress: Vogue 1174
Bolero: Thrifted
Shoes: Nine West
-CONFESSION- I made this dress over 2 years ago & I have only worn it once (twice if you count me putting it on for pictures)! I just really hate the way I look in strapless dresses. Inspired by MMM’12, I pulled it out of the closet, dug in my scrap bin for the rest of the blue satin, and made a halter neck strap. Now it is much more wearable :) Yay!

Vogue 1174 w/ halter strap
Here it is without the bolero :)

5-23
5-23
Dress: Simplicity 2412
Belt: Handmade
Necklace: Fire Finch (Nashville)
Shoes: Nine West

5-24
5-24
Dress: Simplicity 3061
Belt: Thrifted
Shoes: Jessica Simpson
Earrings: Pangea (Nashville)
I pretty much always wear this dress with a nautical flair, so this time I tried to go in a different direction. I think I like it!

5-25
5-25 (today!)
Dress: Vogue 1117
Belt: Thrifted
Shoes: Steve Madden
I love this dress so so so much, but the poor thing really doesn’t get as much wear as it deserves – I made the mistake of lining it with polyester lining! Ew, so hot! Oh well, that’s me – suffering in the name of Looking Good.
ALSO: Bonus! I got this fabric from Gorgeous Fabrics, and it is mad cheap right now – someone go buy the rest of her yardage!

I’m pretty bored with taking pictures of myself every day – it seems so redundant and, I dunno, kind of narcissistic (which is how I feel about most fashion blogging in general, SORRY). I will be glad to put this project to end next week!

As a side note, I counted my remaining handmade garments and I definitely have more unworn pieces than there are days left in May. Right now I’m trying to decide if I should pull this project into another week or so, just to wear ALL my shizz, or consider a month good enough & move on. I haven’t repeated any outfits – I just own a metric shit ton of clothes – and I really miss some of the stuff I wore at the beginning of the month.

With that being said, I am going on vacation starting tomorrow at the buttcrack of dawn. SO EXCITED. We’re going to the beeeeach! And I bought a cute bathing suit! (For the 3 of you who are worried about my cat being left alone – don’t worry, I got a housesitter :) Wow that sounds so grown-up haha). I’ll still be documenting MMM’12 in the Flickr group – hopefully all with pictures ~on the beach~ haha – but the blog will probably be nice & silent for the next few days.

Have a great weekend – holiday or not :)

Me Made May – Week 3 Roundup

18 May

Sorry for the radio silence this week, peepz. I have been house/dog sitting since Thursday night, which means I have not had access to my sewing machine for almost a week! I opted to not bring it with me since there was just so much stuff to carry around (and plus, I make giant messes when I sew ahaha), figuring I would just knit instead. Spoiler alert: didn’t get much knitting done either. Whoops! Anyway, I’m back at home now so hopefully I can get some sewing done over the weekend, maybe :) I miss it so much!

5-12
5/12
Top: Sewaholic Renfrew (unblogged, sorry!)
Jeans: Vogue 2925
Shoes: Walmart
This is basically the same outfit as Friday – I had cute stuff packed, but it ended up being really cold & rainy so I stuck with jeans for the second day in a row.

5-13
5/13 – Mother’s Day!
Dress: Actually, this is two pieces… the dress made me look like a box, so I separated the skirt from the top & sewed white elastic for the skirt waistband. I can wear them together or separately, woohoo.
Cardigan: Agatha – my first sweater :)
Belt: Thrifted
Necklace: Fire Finch (Nashville)
Shoes: Walmart (man those things are filthy… I should wash them)
This is me & my mommy, in her sewing room. Isn’t she so pretty?! Love her :)

5-14
5/14
Top: Yardsale
Skirt: Style 1568; it’s supposed to be culottes but it looked awful in this linen/cotton blend (too stiff), so I converted it into a skirt. The linen would also explain why it is wrinkled as fuq – I swear I ironed the night before!
Cardigan: Thrifted – ended up wearing it tied (like how I have it on 5/15) after this picture was taken.
Belt: Thrifted
Shoes: Nine West
Earrings: Thrifted
Brooch: Flea market – it’s a skunk holding a flower ahaha

5-15
5/15
Dress: Colette Patterns Peony
Cardigan: Thrifted
Belt: Thrifted
Rose Brooch: Crocheted by me :)
Shoes: Target

5-16
5/16
Top: Thrifted, altered to fit by me
Skirt: Thrifted – it was originally a child’s dress. I cut the bodice off & replaced the busted shirring at the waistband. Insta-skirt!
Cardigan: Agatha
Belt: Thrifted
Scarf (worn at neck): Vintage
Shoes: Target

5-17
5/17
Dress: Colette Patterns Ceylon
Shoes: Nine West

5-18
5/18 (today!)
Top: Colette Patterns Sorbetto
Skirt: Colette Patterns Ginger
Belt: Thrifted (holy shit I wear this belt a lot lol)
Shoes: Target kids
Necklace: Flea market

ALSO, today was Bike to Work Day… don’t worry, I managed to wear something Me-Made :)
5-18 - before work
5/18, pre-work
Tshirt: Stenciled & resized by me
Pants: Lululemon (obviously not Me-Made, but I wrote a review on ‘em if you are interested!
Shoes: Converse
It gets very hot/humid here, so I brought a change of clothes for the office haha :) Oh, and I guess you could also consider my basket Me-Made – it started out as a purse from the thrift store, I just cut the handles off & zip-tied it to my bike. Baskets are expensive!

As a side/non-sewing note, Bike to Work Day was really awesome!
Bike To Work Day
There was a great turnout

Bike To Work Day
I mean, really forreal

Bike To Work Day
Tons of food & drinks (including coffee, yeeeeeah)

Bike To Work Day
The mayor even showed up to talk to us :)

Bike To Work Day
The best part, though, was having cycling partners on the commute :D

Did anyone else bike to work today?

Me Made May – Week 2 Roundup

11 May

I know what you’re thinking – two posts in one day? Is the world really in the process of ending? Is Jesus coming back (no, actually, that was supposed to happen last May, except we all know SOMEONE didn’t bother to show up to his own damn party)? At any rate, I hope y’all love meee because you’re going to have to look at my mug twice today, teehee.

I left off last Friday, so we’ll pick this up starting Saturday!

5-5
5/5
Dress: BOMBSHELL
Shoes: Steve Madden
Excuse my disgusting sewing room floor, I hate vacuuming!
Ooh, but see my iPhone!? Landon bought me an early birthday present! He is the best :) I’m on Instagram now if you want to follow me :)

5-6
5/6
Dress: Simplicity 4170
Cowboy Boots: courtesy of my mom’s closet :)
Necklace: Fire Finch, here in Nashville
This is actually the very first dress I made with a pattern – so it’s super pre-blog (I think I made this in 2006). Don’t get too terribly excited about how good it looks, though – the original bodice was total shit – I didn’t line it, didn’t gather under the bust (lolwut), inserted the zipper rather terribly by hand, etc. The bodice you see now is what happened after I learned some skills 6 months later, ripped it off, and re-made. It’s still kind of amateur looking, but that’s ok!

5-7
5/7
Dress: Vogue 1086
Cardigan: Thrifted, reconstructed by me
Belt: Handmade
Necklace: Thrifted bracelet, reconstructed into a necklace by me
Shoes: Target

5-8
5/8
Top: Jalie 2921
Skirt: Express
Sweater: Free People, sized down quite a bit by me (it’s supposed to be loose-fitting)
Shoes: Steve Madden

5-9
5/9
Top: Simplicity 4400
Skirt: Thrifted, sized down & repaired (the shirring at the waistband was completely busted so I sewed in new elastic… does this count as Me-Made?)
Belt: Thrifted
Shoes: Jessica Simpson
Earrings: Thrifted
The light was really bad that morning, so here you get to see the side & crawl space of my ugly house!

5-10
5/10
Top: Sewaholic Renfrew
Skirt: Colette Ginger
Cardigan: Thrifted
Belt: Thrifted
Feather Earrings: Tennessee Renaissance Festival
Shoes: Giani Bernini

5-11
5/11 (today!)
Top: Jalie 2921
Trousers: Vogue 2925
Shoes: Walmart (lol yep)
Scarf: Flea market

If you don’t recognize my top, that’s because it’s very new & very un-blogged! This top was actually the whole reason why I bought the Jalie pattern – I thought it looked quite similar to Colette’s Jasmine pattern, except in a nice knit instead of bias-cut woven. I’m not going to make a separate post for this top, just because I would basically be repeating my last one, but I will go over the minor pattern changes I made:
- I shortened the neck ties quite drastically. I can’t give you a real measurement – I just put on the pink top, pinned the ties until I liked the length, and copied that to my pattern piece.
- Instead of arranging the ties as suggested by the pattern (through a hole in the front seam, tied, or fastened with a buckle), I wrapped a small piece of matching bias tape around them & sewed it into place by hand.
- Took in a little bit at the side seams to make it more fitted.
- Shortened the sleeves to cap sleeves.
- Top-stitched the hem & sleeve hems with a double needle in matching blue thread.

I am rather pleased with the result! Although, it is quite sailor-y so I definitely run the risk of looking really costume-y… I think I kind of look costume-y in this outfit, actually, but IDGAF.

Oh, I should probably talk about that ADORABLE dog standing behind me… that’s Turtle :) She is the dog of my bestie/life partner, Morgan (the one who moved to Macedonia!). Her mother is keeping Turtle while Morgan is fulfilling her time at the Peace Corps. Anyway, she’s actually out of town visiting Morgan, & the originaly dogsitter had some medical problems so I’m taking care of the dogs for her until then! I just love Turtle, she’s such a little sweetie (and Percy, the other dog, was lounging on the steps directly behind my camera FYI :) I’ll try to get a picture of her at some point). This also explains why I’m suddenly standing in an area with an amazing garden backdrop – it’s her house! And look – you can see my little truck in the background :)

Me & Turtle :)
Man, I love this dog. She’s such a ham.

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 1,764 other followers